Main Logo

Trainingen

Hoe u omgaat met (internationale) collega’s, klanten en andere zakenrelaties is bepalend voor de uitstraling van uw bedrijf. Een goede eerste indruk maakt nu eenmaal een wereld van verschil. Daarom verdient etiquette in een zakelijke context meer aandacht dan ooit.

Wilt u van uw professionele ontmoetingen een succes maken? Het beste uit uzelf en uw medewerkers halen, en elke situatie zelfverzekerd het hoofd bieden? We reiken u alle kennis en houvast aan die u nodig heeft.

We werken elke training op maat uit. Contacteer ons gerust voor meer informatie. Hieronder vindt u alvast wat inspiratie over een mogelijke aanpak.

De kunst van zakelijke interacties

Tijdens deze interactieve training verfijnt u uw omgang met collega’s en klanten. 

U ontdekt de geheimen van correct en professioneel communiceren via e-mail, telefoon of tijdens een fysiek gesprek, met onder meer aandacht voor een beleefde en warme begroeting. 

Daarnaast geven we u tips om de juiste kleding te kiezen voor elke professionele gelegenheid en om een gepaste houding aan te nemen op (netwerk)events.

De kunst van het attent zijn

Deze inspirerende training vertaalt de omgangsvormen van een (formeel) sociaal contact naar een bedrijfscontext. 

U en uw medewerkers ontdekken de principes van etiquette en van attent zijn, en voegen zo een extra touch toe aan elke interactie. 

Wilt u uw klanten écht welkom doen voelen? Een betrouwbaar aanspreekpunt voor hen zijn? Deze training geeft u niet alleen meer zelfvertrouwen, maar versterkt ook uw relaties.

De kunst van imagobeheer

Wat wilt u als bedrijf uitstralen, zowel intern naar uw medewerkers als extern naar uw klanten? En waarom?

We identificeren de beleefdheidsprincipes die de unieke kern vormen van uw bedrijfsimago. Tijdens een traject op maat maakt u ze zich helemaal eigen. 

Vervolgens dragen we deze principes uit naar iedereen in uw organisatie. Dit zorgt voor een uniforme en professionele uitstraling die uw bedrijf ten goede komt.

De kunst van het zakelijke tafelen

Tijdens een diner maken we uw medewerkers vertrouwd met de beleefdheidsregels tegenover klanten, en met de boeiende verhalen achter deze regels. 

Zo krijgt uw team op een luchtige manier coaching en ondersteuning bij de belangrijkste principes van de etiquette in de context van een zakendiner.

Want worden professionele contacten niet net iets gemakkelijker en aangenamer als u weet wat er van u verwacht wordt, en wat u van anderen mag verwachten?

De kunst van persoonlijke coaching

Wilt u uzelf verbeteren op het vlak van algemene omgangsvormen, of één van uw medewerkers helpen om het beste uit zichzelf te halen? 

Deze gepersonaliseerde training helpt u om essentiële beleefdheidsprincipes te integreren in uw professionele leven, zodat u zich een stijlvolle en gepaste houding weet te geven in al uw dagelijkse interacties. 

Dit traject zal niet alleen uw persoonlijke vaardigheden verbeteren, maar ook de uitstraling van uw bedrijf versterken.

De kunst van omgaan met gasten in de horeca

Het personeel in uw hotel of restaurant is de sleutel tot een onvergetelijke ervaring voor uw gasten. Onze training richt zich op de nuances van gastvrijheid, attentheid en correct professioneel gedrag.

Met de inzichten die we aanreiken, kunnen uw medewerkers de beleving van uw gasten naar een volgend niveau tillen.

Staat uw hotel of restaurant binnenkort bekend om zijn uitzonderlijke service en gastvrijheid?

Deze bedrijven lieten zich al door ons inspireren.

Interessant

We hebben een zeer geslaagd weekend gehad. We hebben genoten van je uiteenzetting en zeker ook voor de jongeren onder ons een interessant onderwerp gebleken. Nogmaals dank en wie weet tot een volgende keer!

M.G., notarissen

Boeiend

Heel hard bedankt voor uw openhartigheid. Uw gastles over etiquette tijdens het vak ‘Economische Actualiteit’ was ontzettend boeiend en is me bijgebleven. 

Student Universiteit Gent 

Veel bijgeleerd

De studenten waren heel erg onder de indruk en hebben veel bijgeleerd. Nogmaals bedankt voor het delen van je ervaring!

I.S., Erasmus Hogeschool

Waarmee kunnen we u helpen?

Samen bepalen we de insteek die het beste past bij u en/of uw werknemer(s). We kunnen ons toespitsen op internationale medewerkers of nieuw talent; we kunnen ingaan op de basisprincipes van etiquette of een ander thema aansnijden. Van een inspirerende keynote tot een lunch om etiquette aan tafel aan te leren, privé of in groep: alles is mogelijk.

Isabelle Coppens • 0473 99 72 20
contact@graciousmanners.be • graciousmanners.be

Blijft u graag op de hoogte?

Wilt u als eerste onze nieuwe belevingen ontdekken en op de hoogte blijven van evenementen? Laat dan uw naam en e-mailadres achter.

Carefully designed by Creactiv